Słowniczek pojęć SEO

Słowniczek 20 pojęć seo i e-marketingu, część III – sierotki

Trzecia edycja słownika pojęć w naszym wydaniu. Tym razem przedstawiamy pojęcia „sierotki” – zwroty i czynności, które występują w e-marketingu, jednak nie wymagają szerszego opisu, jednak wspominamy o nich, gdyż chcemy przedstawić wszystkie definicje możliwe kompleksowo.  Z czasem rozbudujemy te definicje w osobnych artykułach lub zbiorczych artykułach poświęconych konkretnemu zagadnieniu. Udanej lektury 🙂

Przekierowanie 301 „moved permanently” – czyli stałe przekierowanie z jednej strony na inną, np. podczas zmiany nazwy domeny (wskutek rebrandingu).

Błąd 404 – poszukiwane przez użytkownika zasoby strony są niedostępne na docelowym serwerze. W uproszczeniu, wpisując adres „twojastrona.pl” otrzymujesz błąd 404 „strony nie odnaleziono”. Może też zdarzyć się sytuacja, że błąd 404 będzie dotyczył podstrony znajdującej się na działającej stronie internetowej.

Absolute link – link bezwzględny, czyli odnoszący się do konkretnej podstrony wykorzystując pełny adres, np. lightmarketing.pl/jakaś-podstrona

Relative link – link względny, czyli taki, który odnosi się do konkretnej podstrony w sposób uniwersalny (w przypadku zmiany domeny nie będzie konieczne poprawianie każdego linku z osobna), np. /jakas-podstrona

ROI (Return on Investment) – zwrot z inwestycji. Definicja mająca odniesienie do wszystkich gałęzi biznesu na świecie. W przypadku marketingu internetowego, jest to różnica między zainwestowanymi pieniędzmi a osiągnięciem zamierzonego celu, sprzedaży, konwersji, leada

Konwersja – odpowiedź klienta na określoną kampanię marketingową w postaci wykonania przez niego pożądanej reakcji. Może to być zakup, wypełnienie formularza, dołączenie do newslettera, rejestracja, kliknięcie w reklamę (linkową lub bannerową).

Lead – forma powiązania klienta z firmą. Za lead uznaje się pozyskanie danych klienta spełniające określone kryteria – pozyskanie danych osoby zdecydowanej na zakup produktu lub usługi, pozyskanie danych kontaktowych w celu przedstawienia oferty, pozyskanie danych osoby w celu budowania bazy odbiorców na zlecenie, które będą wykorzystane w przyszłości.

Content Marketing – pojęcie, które powinno być Ci bliskie od samego początku działalności w marketingu internetowym. Marketing Treści, bo tak brzmi to po polsku, to sposób komunikacji z docelową grupą Klientów (odbiorców) poprzez tworzenie wartościowych treści, które mają znikomy (na pozór) charakter reklamowo-marketingowy, jednak osiągają zamierzony cel. Możesz zadbać o content marketing na własnej stronie internetowej, tworząc poradniki, webinary, e-booki itp., lub dostarczać treści na zewnętrznych stronach internetowych w celu poszerzenia zasięgu odbiorców. Poświęcimy temu osobny artykuł 🙂

WYSIWYG lub Edytor WYSIWYG (What You See is What You Get) – zaawansowany edytor tekstowy, w który wyposażone są praktycznie wszystkie współczesne CMS’y. Różni się tym od podstawowego edytora tekstowego, że pozwala na rozbudowane formatowanie tekstu i obrazów (rozmiar i rodzaj fonta, marginesy, akapity itp.). Zgodnie z nazwą, treść jaką edytujemy powinna być identyczna po załadowaniu zmodyfikowanej strony internetowej (lub jej części). Dla porównania, często podstawowe edytory tekstu nie pozwalają nawet na pogrubienie lub pochylenie tekstu.

Category: Warto wiedzieć

Article by: Lightmarketing