Współpraca z influencerami

Współpraca z influencerami. Czy warto z nimi współpracować?

O tym jak ważna jest współpraca z influencerami dowiaduje się coraz szersze grono firm chcących zaistnieć w Internecie. Dla tych, którzy nie wiedzą kim są albo czym się zajmują, krótki wstęp.

Influencer (z angielskiego influence – czyli wpływ) to człowiek lub grupa (zazwyczaj to pierwsze), którzy poprzez swoją aktywność w mediach (głównie Internecie), kreują opinię na temat produktu/usługi poprzez dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Sposób i konwencja tego komunikatu jest dowolna.

Najczęstszą formą komunikacji influencera jest blog zarejestrowany pod unikalnym adresem lub  wykorzystując jeden z dostępnych systemów blogowych. Stąd popularnie nazywa się ich blogerami.

Vlogerem nazwiemy kogoś kto dzieli się ze światem swoją opinią przy pomocy filmu – na żywo lub montowany filmik (video blog).

Aby zwiększyć zasięg odbiorców, influencerzy na ogół korzystają z mediów społecznościowych, chociaż są tez tacy, którzy aktywnie działają wyłącznie w nich – np. Instagram.



Czy warto współpracować z influencerami?

Potencjał ze współpracy z influencerami rośnie wraz z coraz bardziej powszechnym Internetem, rosnącej ilości użytkowników korzystających ze smartfonów oraz ilością firm, które chcą zaistnieć w Internecie.

Można spotkać opinie o produktach/usługach niemalże z każdej branży. Kosmetyki, biżuteria, opinie o hotelach, kulinaria, dzieci, moda, możliwości są nieograniczone. Odpowiednie dobranie influencera pozwala na dotarcie do konkretnej grupy odbiorczej, a zatem zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży lub realizację zamierzonego celu (pozyskanie leadów, wzrost oglądalności strony itp.)

Influencer pomoże w budowaniu świadomości produktu. Niezależnie czy wchodzisz na rynek z nową marką, chcesz pokazać nowość w swojej ofercie czy poszukujesz nowego kanału reklamowego – prędzej czy później powinieneś(aś) rozważyć współpracę z influencerami.

Różni ludzie różne spojrzenie na ten sam temat. Każdy influencer ma swój unikalny sposób opisu, wypowiedzi i prezentacji produktu. Możesz się więc spodziewać wielu spojrzeń i recenzji na ten sam temat. Pamiętaj o tym i nie ograniczaj się do jednego nazwiska a dywersyfikuj swój sposób komunikacji.

Wsparcie dla pozycjonowania. Nic tak dobrze nie pomaga w pozycjonowaniu jak skuteczny content marketing. Unikalny opis produktu z popularnej domeny i na dodatek z linkiem kierującym do Twojej strony internetowej. Czego chcieć więcej?

 

Jak dobrać odpowiedniego influencera?

Dobry influencer to taki, który w ciekawy sposób zaprezentuje swój produkt. Zwróć uwagę na zdjęcia jakie wykorzystał przy prezentowaniu produktu/usługi – to definitywnie pozwoli przewidzieć, czego możesz spodziewać się po współpracy z daną osobą.

Przywiązuj uwagę do opisów lub sposobie mowy podczas recenzji. Może się zdarzyć, że recenzji będą towarzyszyły obraźliwe słowa lub agresywny przekaz.

Nie zapominaj o tle. Przyjrzyj się z czym obecne recenzje są zestawiane – może jest to zestawienie kilku produktów w jednej recenzji? Może okoliczności recenzji będą nieodpowiednie a może styl bycia influencera może wywołać kontrowersję przy recenzji Twojego produktu?

Pamiętaj. Dobrze zaplanuj swoją strategię komunikacyjną przy współpracy z influencerami.

My również staramy się wspierać rynek turystyczny poprzez działalność influencerską, wykorzystując do tego opinie o hotelach na dozwiedzenia.pl. Dobierając odpowiednią politykę słów kluczowych do postu i dodając do tego ciekawe, wpadające w oko zdjęcia i nie zasypując odbiorcy zbyt dużą ilością tekstu – tworzymy recenzje, na które reagują Internauci i decydują się na poznanie szczegółów hotelu, który opisujemy.



O czym należy pamiętać przy wybieraniu influencera?

Lajki to nie wszystko Pamiętaj, że w social mediach takich jak Facebook czy Instagram można kupić „followersów”. Nie patrz tylko na gołe liczby – przyjrzyj się ilościom polubień w postach, przyjrzyj się na statystyki – kiedy zobaczysz w krótkim czasie dany profil zyskał podejrzanie dużo followersów – uważaj.

Liczby mają znaczenie. Skorzystaj z narzędzi do mierzenia statystyk stron aby upewnić się, że dany blog generuje ruch.

Uzgodnij dokładnie warunki współpracy. Nie zostawiaj niczego niedopowiedzianego. Uzgodnij termin realizacji zlecenia – nie chcesz w końcu czekać w nieskończoność na recenzję, prawda?

Ustal zakres reklamy. Ilość czasem jednak ma znaczenie. Dlatego jeśli wybierasz współpracę z influencerem pracującym na Instagramie – ustal ilość postów. Jeśli jest to blog – ustal czy w poście ma znaleźć się link, jeśli tak to jaki i ile.

 Influencerzy lubią swoją niezależność. Jeśli oczekujesz tradycyjnej reklamy w artykule, gdzie ktoś opisze Twój produkt/usługę w samych superlatywach, ogromną tęczą w tle i na koniec podpisze swoją krwią „kupujcie to bez zastanowienia, polecam o warto” to spotka Cię straszne rozczarowanie. Influencerzy lubią swoją niezależność i oryginalność. Miej to na uwadze podczas planowania swojej strategii marketingowej.

Category: Branding

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Article by: Lightmarketing